Celsius Sverige

Arkiv: april 2015

MOORE

Mode

Inga kommentarer

Klockor är något jag aldrig får nog av, det är en snygg accessoar och ett praktiskt redskap för vardagen. Det svåra är bara att välja då det finns mängder av märken och modeller att välja på. 

Detta är min senaste från märket TRIWA.  klockan fastande för så fort jag la ögonen på den. Har länge letat efter en snygg model i guld.

 


MOORE

Bli av med dem extra kilona snabbt

Inga kommentarer

Vissa tränar för att bygga muskler andra för att må bra och känna sig hälsosamma, sen finns det dem som inte är så aktiva till större delen av året och tränar enbart inför "beachsäsongen"

workout

Är du inte så intresserad av träning och känner att det är ”onödigt” att lägga ut pengar på ett gymkort så finns det faktiskt mängder av möjligheter att nå de mål du har. går du in med rätt inställning och attityd till uppgiften så är inget omöjligt.

 

Känner du dig träffad så är detta upplägg med högintensiv intervallträning för just dig. I detta pass jobbar du med hela kroppen och dess vikt, utplånar fett och tonar musklerna.

curlage

Workout.
Detta är ett cirrekelpass vilket innebär att du göra alla övningar i rad utan vila tills att du gjort det den sista övningen. Varje övning görs två eller tre gånger, beroende på tidigare träningserfarenhet.

  1. Knäböj
    Set, 2-3 st
    Tid/Reps 180 s


  2. Armhävning,
    Set 2-3 st
    Tid/Reps 60 s


  3. knäböjshopp in och ut
    Set, 2-3 st
    Tid/Reps 60s


  4. Utfall med sidosteg
    Set, 2-3 st
    Tid/Reps 60s


  5. sidohopp
    Set, 2-3 st
    Tid/Reps 60s


  6. Dibs från bänk
    Set, 2-3 st
    Tid/Reps  60s


  7. Fällkniv
    Set, 2-3 st
    Tid/Reps 60s


  8. Plankan med pikhopp
    Set, 2-3 st
    Tid/Reps 60s


  9. Hamstring stretch
    Set, 2-3 st
    Tid/Reps 60s

Efter att du gjort alla nio övningar en gång så får du en kort vila på tre minuter innan du går på nästa set.

Ifall du inte känner till någon av övningarna eller är osäker på hur dem skall utföras så kan du alltid använda dig av Google eller Youtube, annars kan du även skriva en kommentar här så ska jag ge dig ett så gott och tydligt svar som möjligt. Lycka till och kör hårt!

workout

Dagens Workout

Mål
Fettförbränning

Muskler som används
Hela kroppen

Tid
Ca 60 min


MOORE

Träningspass för en fantastisk mage

Inga kommentarer

Är du ute efter den perfekta tvättbrädan så är detta ett träningsprogram prefekt för att ta dig dit. Något man måste inse när man tar sig an uppgiften att skaffa sig sitt sexpack är att det kommer inte att hända något genom att bara köra olika typer av maskiner eller övningar där men enbart fokuserar på magen, detta kommer inte att ge några resultat. Hemligheten är att jobba med hela kroppen då din mage har ett fettlager som måste brännas bort.

Detta är det ultimata passet för att uppnå dina förväntningar, här fokuserar du på hela kroppen, du aktiverar flera muskler, förbränner hundratals kalorier och jobbar hela tiden med bålmuskler.

Börja passet med en valfri uppvärmning. Jag gillar personligen roddmaskinen. Kör detta i intervaller för att få upp ett bra flås.

Själva träningspasset består sedan av fyra stationer där man blandar styrka, cirkelträning och superset.

Abs

WORKOUT

  1. STYRKA
    Plankan, 
    detta kör du i 45 sek fem gånger med 20 sek vila mellan varje sett-
  2. SUPERSET  Detta inebär att du kör båda övningarna och alla set utan vila
    Bulgariska splitböj med skivstång,    
    3 set med 10 rep
    Fråntböj med hantel,   
    3 set med 15 rep
  3. SUPERSET, Detta inebär att du kör båda övningarna och alla set utan vila
    Chins, 4 set med 8 rep
    Fällkniven, 4 set med 12 rep
  4. CIRKELTRÄNING, detta innebär att du gör 1 set av varje övning, vilar 60 sek och går på nästa set
    Axelpress med skivstång 4 set 12 rep
    bergsklättaren, 4 set 20 rep
    hantelrodd, 4 set 20 rep

 

Tips.

Kör detta pass tre dagar i veckan med minst en dag vila mellan passen, du kan till exempel köra passet måndag, onsdag, fredag.

Kör hårt så kommer du att se stor utveckling !

Dagens workout

Mål
Fettförbränning och magmuskler

Muskler som används,
Bröstkorg, Rygg, Axlar, Quadriceps, hamstrings, säte och magmuskler.

Tid för pass,
ca 45 min


MOORE

Dejting

Inga kommentarer

Tränande singlar är sexigare

Att vara singel och försöka träffa mister eller miss Right är inte det lättaste. Men enligt en undersökning blir man både mer attraktiv för det andra könet, och känner sig själv mer självsäker om man tränar. dejt

Förr träffades många par på dansbanor, men dagens trend pekar snarare åt dejtingsidor på nätet och gymmet. Människor som tränar anses sexigare och mer attraktiva än de som inte tränar, visar en undersökning på eDarling. Dejtingsidan har genomfört en undersökning med sina medlemmar, där svarade 84 % av kvinnor är mer attraherade av människor som tränar, vilket 78 % av männen håller med om.

gf

Träningen förbättrar inte bara kondis, hållning och gör hullet fastare, det får även 40 % av de tillfrågade kvinnorna att känna sig mer självsäkra och förföriska. Aktiva singlar som tränar tros av andra dessutom vara mer sexuellt aktiva och ha högre självförtroende.60 % av deltagarna i undersökningen känner sig mycket mer energiska och öppna för att träffa nya människor efter att de utövat någon form av sport eller träning.

llk

Om man tröttnat på krogragg eller sitta bakom en datorskärm och försöka få till en dejt, så kan gymmet istället vara ett bra ställe att träffa någon. 36 % av singlarna sade sig någon gång ha träffat en partner på ett ställe relaterat till sport/träning. Har man dessutom fattat tycke för varandra medan man är svettig, och har avslöjande tajta kläder, så kan det ju liksom bara bli bättre när man går på första riktiga dejten.