Information

HISTORIA
Livsstilsmagasinet Moore lanserades 2001 men kom ut officiellt 2003, och trots stenhård konkurrens blev tidningen omedelbart en succé – främst tack vare humorn och tonen som träffar rakt i hjärtat på unga svenska män. Tidningen startades av Bingo Rimér och Svante Tegner och 2006 framröstades den till Sveriges absolut roligaste och mest oväntade tidning (Sifo, april 2006). År 2011 fick Moore en ny ledning där Bingo Rimér är ansvarig utgivare och grundare, Mohammed Jihad är VD/delägare och Petter Axell är chefredaktör. I samband med den nya ledningen bytte Moore inriktning och blev en renodlad livsstilsportal där utvikningstjejerna strategiskt togs bort.

IDAG
Idag är Moore Sveriges överlägset största livsstilsportal för män. Med i snitt 80.000 unika besökare i veckan tillgodoser vi unga moderna mäns behov när det kommer till konsumtion av nyheter, tävlingar, artiklar, tips och mycket mer. Vi har ett unikt koncept som vi kallar för flockledare, där vi har en ambassadör i varje svensk stad. På så sätt penetrerar Moore hela landet och når ut överallt. Varumärket Moore består av portalen Moore.se, Moores Flockledare, Moores E-Tidning, våra events samt den populära Moore on Tour där vi gör nedslag på nattklubbar i hela landet för att få en nära relation med våra läsare.

MÅLGRUPP
Den genomsnittlige besökaren på Moore.se är en köpstark 18-40-årig man som är oerhört intresserad av det senaste inom nöjen, mode, sport, prylar, motor och mycket mer. Senare tiden har det visat sig att även kvinnor smyger sig in för att ”läsa på” om mannens beteenden och vanor. Moore är det enda magasinet för män med över 80 procent manliga läsare.

HUR NÅR VI UT TILL MÅLGRUPPEN?
Främst genom vår portal Moore.se men även genom att aktivt använda oss av Facebook och andra sociala medier. Genom vårt flockledarkoncept får vi enorm viral spridning där hela landets unga män blir uppmärksammade på vad vi gör. Via Moore on tour samt våra events skapar vi ett mervärde som i slutändan leder till fler besök på Moore.se.

VARFÖR ÄR VI RÄTT VAL FÖR FÖRETAGEN?
Vi kan vår målgrupp och vet vad unga moderna män vill ha. Genom vårt flockledarprogram når vi ut till oändligt med människor med likasinnade intressen. Ska det säljas till unga män ska det även rekommenderas och testas av unga män. Vår välbesökta portal är exakt rätt ställe att synas på och via vår Facebook-sida (med över 16K likes) når vi många läsare med våra budskap. Med portal, flockledare och e-tidning följer vi inte utvecklingen, vi leder den.

p5rn7vb

Dela