• Tipsa oss
  • Kontakta oss
Setup Menu via Wordpress Dashboard > Appearance > Menus
Creative Minds ställer sig bakom Velour by Nostalgis
23 januari, 2017

Man har tidigare kunnat läsa att det svenska modevarumärket var först i världen att lansera Svanen-märkta jeans. Nu är det fler offentliga personer som tagit initiativet att ställs sig bakom Velour by Nostalgi’s kampanj ”Creative Minds with Svanen”. Man har valt ut personer som man tycker representerar varumärket väl och som har ett stort miljöengagemang. Bland annat ser vi Kristoffer Triumf, från podcasten Värvet, Micael Dahlén och Elin Fränberg, VD för Svenska Moderådet.

Varumärket som är stationerat i Göteborg har tagit fram chinos och jeans med Svanen certifiering och är deras första steg i en hållbarhetsstrategi som senare är tänkt att bli en miljöcertifierad kollektion.

– Hela vår tanke med miljömärkning är att erbjuda, uppmuntra och hjälpa kunden att göra medvetna val, säger Per Andersson, creative director för Velour by Nostalgi.

Svanen_badge_12_jan2

Dela det här:

  • Twitter
  • Facebook
Dela

Mode  / Nyheter

Redaktionen

  • Senaste inläggen

    • It’s Tiki time!
      12 april, 2021
    • Caketail till påsk?
      29 mars, 2021
    • Volvo XC40 P8 Recharge
      24 mars, 2021
    • UNIQLO lanserar digital träningsklubb
      18 mars, 2021
    • Kärleksfulla drinkar
      10 februari, 2021


  • Senaste inläggen

    • It’s Tiki time!
      12 april, 2021
    • Caketail till påsk?
      29 mars, 2021
    • Volvo XC40 P8 Recharge
      24 mars, 2021

Genom att fortsätta surfa på denna webbplats, och genom fortsatt användning av denna webbplats accepterar du att vara bunden av och följa användaravtalet. Copyright © 2001-2015 moore.se - Alla rättigheter reserverade. man.se ägs och drivs av LM Networks AB (Lejon Media)