MELODIE MC

3 kommentarer

Jag har fått en förfrågan på att göra en reklamfilm. Han som är kreativt ansvarig har ett förflutet som artist och gjorde en favoritlåt som jag dansade till på disco 1993. Att ingen gjort en cover på den super dänga?

.

1.


Test iphone

Inga kommentarer

Test
pa href=http://www.beingbingo.se/wp-content/uploads/2010/04/p_460_320_9E70DE4E-D027-4B69-BE24-5D953F0FFEAC.jpegimg src=http://www.beingbingo.se/wp-content/uploads/2010/04/p_460_320_9E70DE4E-D027-4B69-BE24-5D953F0FFEAC.jpeg alt= class=alignnone size-full //a/p


THE IPAD!

1 kommentar

Syrrans kille Linus har varit och köpt en Ipad. Man blir grymt sugen när man ser lilla Betty leka med den.

Thats the future..   Vi hade inte ens vhs-spelare när jag växte upp. Fick inte en köpa en Comodore 64 för farsan. Det vara bara att vara ute i naturen och leka.

.

.

Ringo ska få allt som har med teknik att göra. Men även en dos av naturen så att han inte blir en trottoarbonde.

.

.


Hit me baby one more time

66 kommentarer

Eftersom ni är så underbart hjälpsamma med feedback så kommer här några till..

.

Här är några lite mer ”vilda” förslag vi tagit fram. Vad tycks?


HELP ME!!

43 kommentarer

Vad tycker ni om dessa nya t-shirts från Sexy By Sweden. Pls ge mig feedback!

.

.



PETTER IN THE HOUSE!!

1 kommentar

Det går bra nu för min vän Petter!

Ni kommer ihåg att jag fotade första omlsaget för plattan va? Det var en smygomslag inför albumet.

Här har vi det – Foto Bingo Rimér – Art Blackfriday.se

.

Foto Bingo Rimér – Art Blackfriday.se

.

.

Nu är skivan ute och den har fått lysande recensioner. Helt otroligt bra.

.

.

.

Hatten av/på för Petter.

Jag hakar gärna med på turnén igen och rappar hårdare än T-pain!!!

.

.

.

Jag är Sveriges T-Pain och apropå T- Pain. Har ni sett den här?

.



FRUKOST!!

2 kommentarer

Jag och Nova skall till Kulturhuset idag. Här grundar vi med en ordentlig frukost.

1.


Passion-for-Business

1 kommentar

Läste ni en jätteartikel med mig i senaste numret av Passion For Business.

.

Om inte, så kommer texten här nedan.

.

.

.

Vår egen Octopussy.

Hans namn är Rimér. Bingo Rimér.

– För mig är sex något naturligt och det behöver inte vara fel att göra affärer med utgångspunkt från det, säger Bingo till Passion for Business.

.

Om historien hade gestaltat sig annorlunda hade Bingo Rimér kunnat vara med i ”Bonde söker fru” istället för ”Being Bingo”. En gång var han en bondpojke som stod där med dynggrepen på föräldrarnas gård utanför Karlshamn och drömde om livet i den stora världen. På många sätt är han det än och han använder gärna själv den bilden av sig på sin blogg, för att betona sin likhet med de unga killar som läser Moore. Jag var som ni, alldeles nyss.

.

På bloggen kan man också se hans höggravida kärlek Katrin Zytomierska rida på en elektrisk leksakshäst på en mässa. Det ser rätt galet ut. Bingo kommenterar det udda ekipaget bakom videokameran. Också en sida av Bingo; den galna, barnsliga, lättsinniga, vanvördiga men snälla. Han är den evige pojken.  Förtjust visar sen han upp några somriga bikini-bilder i sin Iphone,  av Elin Woods.  Han är ett riktigt ”charmmonster”.

.

Vi har också en historia ihop, jag och Bingo faktiskt. Min man, Johan Ohlson, var chefredaktör för Svenska Playboy under dess korta livstid. Han tänkte göra en vuxen erotiktidning av den, men det gick inte. Bingo var förstås med i projektet. De fanns också bägge två med på AFA (Antifascistisk aktions) affisch som klistrades upp över hela Stockholm där det stod ”Sveriges äckligaste män” . När Playboygänget skulle flyga till Oslo en gång för att segla Whitbread med vd:n ( som var från Norge) var det fullt med japaner bland passagerarna och Bingo ställde sig plötsligt i flygplansgången och drog igång allsång:  ”Och så hugger vi i nu alla japaner: Take me to your heaven”. Och när Playboy skulle ha invigningsfest i Göteborg, efter den i Stockholm, då var det en karl som började trakassera en av tjejerna. Bingo försvarade henne, handgripligen, och hamnade i häktet. Eller hur var det?  Bingo skrattar lite åt minnet.

.

–  Ja, det var nån kille där som betedde sig väldigt illa mot en av tjejerna, kallade henne ”hora” och så där.  Jag sa till honom några gånger och han var ju ganska berusad så han ramlade och slog  i huvudet. Det här var på en restaurang efter eventet och just då kom polisen in och fick syn på honom. Då pekade han på mig, så jag åkte in. Men jag hade lite flyt, för de tog trots allt inte min mobil så jag kunde sms:a tjejerna och be att de skulle vittna till min fördel och säga att det var han som började. Åklagaren bestämde sig för att släppa ut mig.
– Jag har alltid värnat om tjejerna.
Bingo tror att hans ”pojkimage” har varit gynnsam. Han var också väldigt ung när han började som fotoassistent, bara 18. När han upptäckte systrarna Graaf och Victoria Silvstedt, samtidigt som han gjorde barnprogram på TV, var han 20.
Det är många i branschen som inte står för vad de gör, anser Bingo. Som försöker tvätta sig rena, lägga ett anständighetsfilter mellan sin verksamhet och sina pengar. Låtsas att de gör något annat.
– Jag har haft en klar bild av vad jag själv tycker, jag vill alltid kunna stå för det jag gör, jag vill kunna gå in i vilken debatt som helst och stå för mina bilder och det jag representerar. Det i kombination med att jag har en ganska opretentiös och lättsam inställning till det jag gör tror jag ligger bakom att det har gått rätt bra för mig. Jag vill vara ärlig.
Han nämner till exempel tidningen Café som ett exempel bland många, på dem som vill vara något annat än de är.

.

– När vi bråkade som mest med Café var under en period som de körde ett väldigt fult spel, medan vi alltid har stått för det vi gör: Det är tjejer och humor och det är lättklätt. Och så kommer Café och  hävdar att de är ett ”modemagasin”. De säljer på Victoria Silvstedt på omslaget i butik, men sätter Fredrik Ljungberg på omslaget och skickar till annonsörer. De försöker måla upp en falsk bild.
– Mats Drougge på Slitz är däremot inte falsk,  bara rätt osmidig. Ingen socialt trevlig typ, utan lite butter. Men en väldigt duktig tidningsmakare.
2006 klev Bingo  av det praktiska tidningsmakeriet på Moore för att utveckla fler sidor av affärsverksamheten.

.

– Jag har ju haft ambitioner att göra kreativa omslag, men jag märker ju när jag tittar på statistiken sen: en brunett säljer inte lika mycket som en blondin, ett svartvitt foto säljer inte lika mycket som ett i färg. En allvarlig min säljer inte lika mycket som ett leende. En svart bakgrund säljer inte lika mycket som en vit- De mest säljande är Gynning, Graaf och Linda Rosing, det är den bistra sanningen.
Så tänker du bara finna dig i det, eller vad vill du göra åt det?
– Jag tror tyvärr att man måste hålla isär begreppen lite grann när det gäller det kommersiella och det icke-kommersiella. Det finns ingen bra ekvation på hur de ska gå ihop i samma produkt. Vi var inne i gratissegmentet också men så fort vi blandar in den här kommersiella aspekten i budgeten så tvingas man tumma på  kvaliteten Jag har börjat tänka på hur jag ska kunna starta en fototidning på en helt annan nivå än mina andra produkter. Den ska bygga enbart på prenumeranter. Om jag har tusen prenumeranter trycker jag tusen tidningar, har jag tvåtusen prenumeranter trycker jag tvåtusen och så vidare. Då behöver jag inte spekulera med produkten, och jag kan addera andra värden än bara affärsmässiga.  Jag ska göra event, tidningen ska vara på engelska. Jag ska göra utställningar, den kan vara en plattform för fotografer. Grunden ska vara ett gediget intresse för bilden.
– Så fort jag laborerar med suddiga bilder eller andra vinklar i mina egna tidningar idag då blir de här unga killarna sura, de tycker att det blir sämre, att tjejen som jag plåtar blir mindre attraktiv. De vill ha exakt samma sak nummer efter nummer. I långa loppet är det ointressant att leverera på det sättet enligt en färdig mall. Det är förödande. Man dör inombords.

.
Bingo berättar att han tittar mycket på titta mycket bokmarknaden också, att locka annonsörer dit.  Han håller på med en drinkbok, en bok med Katrin, en resebok. .Men fortfarande drar han in pengar på den ”gamla” affärsmodellen, där de lättklädda tjejerna är  en sorts ”trampolin”.
– Jag tycker att det är en naturlig sak med sex och det är inte fel att göra affärer med sex heller.  Men porrbranschen är förstås bedrövlig, det är bara lögn att hävda något annat. Hade det inte varit så tabubelagt att jobba med sex och erotik och fler vettiga människor hade kunnat göra bilder och produktioner, så hade det varit mycket bättre.

.

Skulle dina förtag tåla en granskning a la Janne Josefsson?
– Jag är inte ett dugg orolig för om Uppdrag granskning eller liknande skulle göra en riktig granskning av min verksamhet, för om de pratade med 100 tjejer skulle kanske en säga att hon var missnöjd, men alla andra skulle vara nöjda.   Däremot var jag förbannad på Aftonbladets chefredaktör Jan Helin när Aftonbladet skulle göra  så kallade undersökande reportage om mig och min verksamhet, och det var så spekulativt och dumt. I slutändan verkade det mer handla om att kunna stoppa in halvnakna bilder av tjejer i Aftonbladet under täckmantel att man gjorde det här granskande reportaget.
-Där satt han och rullade upp ärmarna och skulle föreställa nån sorts Jan Guillou medan han i själva verket är chef för en superkommersiell verksamhet som inte är särskilt mycket annorlunda mot min.  Men mycket större och mäktigare.
Men du är ändå en aktör i det här spelet om sex, makt och pengar?

.

– Visst är jag det. Men när jag började såg jag inga politiska aspekter med vad jag gjorde. Jag var ju bara en ung glad kille som plåtade ikonen Ulf Lundell med två brudar. Alla var ju helt galna och rabiata över det där, och det blev en sorts upprinnelse till ”Fittstim”. I dag kan jag ju förstå att det blev diskussion.

.
På vilket sätt har du förändrats?
-Jag känner ett större ansvar för vad jag gör. Jag tänker ännu mer på konsekvenserna för tjejerna. Jag har ju själv en dotter som är sex och ett halvt år. Men en sak som är intressant är att om jag har tio tjejer som visar underkläder för Sexy by Sweden och går på bardisken, då är det en modevisning, men om de skulle vara med på ett event för Moore och gå i samma underkläder, så marknadsför de en killprodukt, och då blir samma tjejer offer. När Anna Nicole Smith låg och vräkte ut sig på en bild av H&M var det mer acceptabelt än om hon skulle gjort de på samma bild i Moore. Så när jag gör event nu är det lättare att använda tjejerna om de gör reklam för underkläderna.